Zarządzenie Nr 66/2010 Wójta Gminy Ożarowice z dnia 11 czerwca 2010 roku w sprawie określenia sposobu wykonania Uchwaly Nr XXXIV/492/2010 Rady Gminy Ożarowice z dnia 10 czerwca 2010 roku w sprawie "określenia trybu i szczegółowych kryteriow oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej", powołania Zespołu d.s. wspierania inicjatyw lokalnych
Zarządzenie Nr 66/2010
Wójta Gminy Ożarowice
z dnia 11 czerwca 2010 r.
w sprawie określenia sposobu wykonania Uchwały Nr XXXIV/492/2010 Rady Gminy Ożarowice z 10 czerwca 2010 r. w sprawie "określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej", powołania Zespołu ds. wspierania inicjatyw lokalnych
Na podstawie art. 30 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 w nawiązaniu do § 1 i § 3 Uchwały Nr XXXIV/492/2010 Rady Gminy Ożarowice z 10 czerwca 2010 r.
Wójt Gminy Ożarowice
zarządza, co następuje:
§ 1.
W ramach inicjatywy lokalnej, o której mowa w § 1 uchwały, w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej, mogą być realizowane zadania publiczne wyłącznie na terenie Gminy Ożarowice i na rzecz społeczności lokalnej.
§ 2.
1. W ciągu dwóch tygodni od daty zakończenia realizacji inicjatywy lokalnej, każda grupa inicjatywna ma obowiązek rozliczyć się z wydatkowanych środków, nie później niż do 15 grudnia 2010 roku.
2. Niewykorzystane środki finansowe przeznaczone na realizacje zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej, podlegają zwrotowi w terminie do 15 grudnia 2010 roku.
§ 3.
1. Środki finansowe przeznaczone na realizację inicjatyw lokalnych nie mogą być przeznaczone na finansowanie wypłat osobowych dla członków grupy inicjatywnej.
2. W przypadku nie zawarcia przez grupę inicjatywną właściwej umowy z Gminą , w terminie 14 dni od daty otrzymania pozytywnej decyzji o udzieleniu wsparcia inicjatyw lokalnych, niewykorzystane środki finansowe mogą być przeznaczone przez Gminę na inny cel.
§ 4.
1. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na wspieranie inicjatyw lokalnych na dany rok kalendarzowy ustala Rada Gminy Ożarowice w uchwale budżetowej.
2. Ze środków przeznaczonych na inicjatywy lokalne finansuje się:
1) zakup wyposażenia nie będącego środkiem trwałym - do wysokości 30% środków ;
2) realizację pozostałych inicjatyw - do wysokości 70% środków.
§ 5.
1.Gmina realizuje przedsięwzięcia, w trybie lokalnych inicjatyw wyłącznie na terenie Gminy Ożarowice w zakresie, o którym mowa w art. 19b ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w szczególności:
- działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych obejmujących w szczególności budowę, rozbudowę, remont dróg, kanalizacji, sieci wodociągowej, budynków oraz obiektów architektury stanowiących własność gminy,
- działalności charytatywnej, podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej,
- kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego,
- promocji i organizacji wolontariatu,
- edukacji, oświaty i wychowania,
- kultury fizycznej i turystyki,
- ochrony przyrody, ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego w tym zieleni na terenach wiejskich,
- porządku i bezpieczeństwa publicznego.
2. Przedsięwzięcia zrealizowane w trybie lokalnych inicjatyw stają się własnością Gminy Ożarowice lub jego właściwej, podległej jednostki organizacyjnej na zasadach ustalonych w odrębnej umowie pomiędzy tymi podmiotami oraz zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
§ 6.
1. Oceny wniosków dokonuje Zespół, biorąc pod uwagę następujące kryteria :
- zgodność przedsięwzięcia z § 5 ust.1 uchwały,
- zgodność przedsięwzięcia z budżetem gminy na dany rok,
- wykonalność przedsięwzięcia (np. czy posiada kompletną dokumentację projektową, pozwolenie na budowę),
- wysokość środków finansowych lub nakładów rzeczowych i osobowych (praca społeczna) wniesionych przez Wnioskodawcę.
2. Kryteria oceny wniosków zawiera Załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
3. Do dofinansowania zostaną wybrane projekty z największa liczbą punktów, do wysokości środków zaplanowanych w uchwale budżetowej na dany rok budżetowy.
§ 7.
Określa się wzór "wniosku o realizację inicjatywy lokalnej" stanowiący załącznik Nr 2 do zarządzenia.
§ 8.
Powołuje się Zespół ds. wspierania inicjatyw lokalnych, w następującym składzie:
1.(Dane zanonimizowano)
2. ...................................
3. Marian Czernikarz
4. Ewa Paks
5. Bożena Furgacz
6. Róża Szydło
§ 9.
- Pracami Zespołu kieruje Przewodniczącego wyłoniony spośród członków Zespołu.
- Pierwsze posiedzenie zespołu zwołuje wyznaczony przez Wójta Gminy członek Zespołu, terminie 7 dni od dnia jego powołania.
- Na pierwszym posiedzeniu Zespołów uchwali regulamin pracy.
§ 10.
Zespól w trakcie 7 dni od daty dokonania wyboru jego Przewodniczącego przedstawia Wójtowi Gminy Regulamin Pracy Zespołu, celem jego zatwierdzenia.
§ 11.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
§ 12.
Zarządzenie obowiązuje do dnia 31 grudnia 2010 r.
Załącznik nr 1
do Zarządzenia nr 66/2010
Wójta Gminy Ożarowice
z dnia 11 czerwca 2010 r.
Kryterium punktacja oceny wniosków | Zasoby, doświadczenie i kwalifikacje wnioskodawcy | Preferuje wnioskodawców doświadczonych w obszarach których dotyczą projekty, zapewniających sprawna i z dużym prawdopodobieństwem skuteczną realizację projektów | Zrealizowane projekty o zakresie podobnym do operacji - brak doświadczenia - 0 pkt - jeden projekt - 1 pkt - dwa projekty - 2 pkt - powyżej 2 projektów - 3 pkt |
Miejsce realizacji projektu | Preferuje projekty zależne od liczby mieszkańców danej miejscowości na zasadzie im mniejsza miejscowość tym więcej punktów | - miejscowości do 1000 mieszkańców - 2 pkt - miejscowości powyżej 1000 mieszkańców - 0 pkt
| |
Innowacyjność projektu | Preferuje innowacyjne, oryginalne w skali lokalnej - tj. wykorzystujące nie praktykowane dotąd lokalnie rozwiązania technologiczne lub rozwiązania wykorzystujące lokalne zasoby, lokalny potencjał | -Projekt nie zawierający elementów innowacyjnych - 0 pkt -Projekt posiadający charakter innowacyjny - 5 pkt | |
Poziom zaangażowania społeczności lokalnej | Preferuje projekty składane przez podmioty/organizacje działające na rzecz społeczności lokalnej, przewidując ich znaczący udział w realizacji projektów. Kryterium preferujące współpracę między organizacjami | -beneficjent realizuje projekt samodzielnie - o pkt -projekt realizowany z jednym partnerem - 3 pkt -projekt realizowany z więcej niż jednym partnerem - 5 pkt | |
Wysokość wnioskowanej pomocy | Preferuje projekty, których oczekiwany przez wnioskodawców poziom dofinansowania jest niższy od maksymalnego przewidzianego dla danego działania. Może być określony procentowo lub też konkretnie wartościowo (mniej zalecane) | -operacje, których wkład własny jest równy minimalnemu wymaganemu w uchwale - 0 pkt -operacje, których wkład własny jest wyższy od wymaganego wkładu minimalnego o 10% - 1 pkt -projekty, których wkład własny jest wyższy od wymaganego wkładu minimalnego o 20% - 2 pkt -projekty, których wkład własny jest wyższy od wymaganego wkładu minimalnego powyżej 30% - 3 pkt |
Załącznik nr 2
do Zarządzenia nr 66/2010
Wójta Gminy Ożarowice
z dnia 11 czerwca 2010 r.
……………………………… …. ………………………………...
(pieczęć wnioskodawcy) (data i miejsce złożenia wniosku)
WNIOSEK
REALIZACJI INICJATYWY LOKALNEJ
…………………………………………………………
(nazwa zadania)
w terminie……………………………
PRZEZ
……………………………………….
nazwa organizacji lub grupy inicjatywnej
W KWOCIE OGÓŁEM …………………….
I. Dane na temat organizacji pozarządowej/* podmiotu/* jednostki organizacyjne/*(w przypadku grupy inicjatywnej dołączyć należy listę z adresami, numerem dowodu osobistego i podpisami przynajmniej 10 osób tworzących grupę)
1) pełna nazwa…………………………………………………………………………………..
2) forma prawna…………………………………………………………………………………
3) numer w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze*……………………………...
4) NIP……………………………………………………………………………………………
REGON………………………………………………………………………………………….
5) data wpisu lub rejestracji……………………………………………………………………..
6) inne dane ewidencyjne……………………………………………………………………….
7) dokładny adres: miejscowość……………………………… ul. …………………………….
gmina……………………… powiat……………………… województwo…………………….
8) tel. ……………………………………………….. fax ……………………………………...
e-mail: …………………………………………… http://...........................................................
9) nazwa banku i numer rachunku ……………………………………………………………...
10) nazwiska i imiona oraz funkcje/stanowiska osób statutowo upoważnionych do reprezentowania organizacji pozarządowej/* podmiotu/* jednostki organizacyjnej/* w kontaktach zewnętrznych i posiadających zdolność do podejmowania zobowiązań finansowych w imieniu organizacji pozarządowej/* podmiotu/* jednostki organizacyjnej/* (zawierania umów)
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
11) nazwa, adres i telefon kontaktowy placówki bezpośrednio wykonującej zadanie, na które organizacja ubiega się o uzyskanie pomocy finansowej
.......................................................................................................................................................12) osoba upoważniona do składania wyjaśnień i uzupełnień dotyczących wniosku (imię i nazwisko oraz nr telefonu kontaktowego) ...................................................................................
12) cele statutowe (przedmiot działalności statutowej):
|
13) zakres prowadzonej działalności statutowej
a) działalność nieodpłatna
b) działalność odpłatna
|
14) jeżeli organizacja pozarządowa/* podmiot/* jednostka organizacyjna/* prowadzi działalność gospodarczą:
a) numer wpisu do rejestru przedsiębiorców
b) przedmiot działalności gospodarczej
|
II. Opis zadania
1. Nazwa zadania
|
2. Miejsce wykonywania zadania
|
3. Szczegółowy zakres rzeczowy zadania
|
4. Cel zadania oraz rodzaj działań przy realizacji zadania
|
5. Opis kolejnych działań planowanych przy realizacji zadania
|
6. Planowana liczba uczestników inicjatywy lokalnej
|
III. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania
Całkowity koszt (w zł) .........................
w tym wnioskowana wielkość środków gminnych (w zł) ..................... w tym wielkość środków
własnych (w zł) .......................
Kosztorys ze względu ma rodzaj kosztów
Lp. |
Rodzaj kosztów i sposób ich kalkulacji | Koszt (w zł) | W tym ze środków gminnych (w zł) | W tym ze środków własnych (w zł)* |
|
|
|
|
|
| Ogółem |
|
|
|
Kosztorys ze względu na źródło finansowania
źródło finansowania | zł | % |
Wnioskowana kwota pomocy finansowej ze środków gminnych |
|
|
· Środki własne (na poziomie nie niższym, niż 15% kosztu realizacji zadania), w tym: - środki pozyskane z innych źródeł na zadanie |
|
|
Wpłaty i opłaty uczestników projektu - z jakiego tytułu?
|
|
|
Sponsorzy publiczni-podać nazwę. Na jakiej podstawie przyznali lub zapewnili środki finansowe?
|
|
|
Sponsorzy prywatni-podać nazwę. Na jakiej podstawie przyznali lub zapewnili środki finansowe?
|
|
|
Pozostałe |
|
|
Ogółem |
| 100 % |
* Opisać rodzaj środków własnych (w tym np. robocizna świadczona przez uczestników inicjatywy lokalnej, świadczenia rzeczowe w szczególności: dokumentacja projektowa, kosztorysy inwestorskie, usługi transportowe, materiały niezbędne do realizacji inicjatywy)
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
IV. Inne wybrane informacje dotyczące zadania
1. Partnerzy biorący udział w realizacji zadania (ze szczególnym uwzględnieniem organów administracji publicznej)
|
2. Posiadane zasoby kadrowe - konieczne z punktu widzenia realizacji zadania
Ogólna liczba osób pracujących przy realizacji zadania (w przeliczeniu na pełne etaty): [ ]
w tym wolontariusze (w przeliczeniu na pełne etaty): [ ]
Inne informacje o zasobach kadrowych , w tym o kwalifikacjach osób zatrudnionych przy realizacji zadania oraz o kwalifikacjach wolontariuszy
|
3. Posiadane rodzaje zasobów rzeczowych [lokalowe, sprzętowe - wraz z informacją o stanie technicznych, inne] - ważne z punktu widzenia realizacji zadania
|
4. Dotychczasowe doświadczenia w realizacji zadań podobnego rodzaju
|
Oświadczam / my, że:
1) organizacja pozarządowa/* podmiot/* jednostka organizacyjna/* grupa inicjatywna */ jest związana / ny niniejszą ofertą przez okres do dnia ....................................,
2) wszystkie podane w ofercie informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym.
Wnioskodawca
.........................................................................
.........................................................................
(podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania
oświadczeń woli w imieniu organizacji l ub grupy inicjatywnej)
Załączniki i ewentualne referencje:
1. Aktualny odpis z rejestru (ważny do 3 miesięcy od daty wystawienia)
2. Sprawozdanie merytoryczne i finansowe za ostatni rok
3. ........................................................................................
4. ........................................................................................
5. ........................................................................................
V. Uwaga
Poświadczenie złożenia oferty
|
Adnotacje urzędowe (nie wypełniać)
|
*niepotrzebne skreślić
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|