Deklaracja dostępności


Niniejszy Biuletyn Informacji Publicznej został zaprojektowany i jest redagowany zgodnie  z zasadami opisanymi w Ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848). Zobowiązujemy się zapewnić dostępność swojej strony przedmiotowej i podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z niniejszą ustawą.

Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej (BIP), na którym Państwo się znajdują w celu wyświetlenia danej informacji publicznej. Dostępność cyfrowa strony internetowej BIP polega na zapewnieniu funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości. Wdrożyliśmy na BIP zasady redakcyjne i techniki, jakie powinno się stosować przy projektowaniu, tworzeniu, utrzymywaniu i aktualizowaniu stron internetowych, tak by były bardziej dostępne dla użytkowników, szczególnie dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność architektoniczna

Do budynku Urzędu Gminy wejście znajduje się od ulicy Dworcowej. Zarówno na parter jak i I piętro można się dostać za pomocą windy. Przy wejściu do budynku zainstalowany jest dzwonek przywołujący pracownika. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Na parterze w pokoju nr 1 znajduje się biuro obsługi klienta. W Urzędzie znajduje również toaleta dla niepełnosprawnych, która jest na parterze obok Urzędu Stanu Cywilnego i Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie BRAIL’A ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Do budynku Urzędu można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Przy każdym pokoju, gdzie dostęp mają interesanci znajdują się kody QR, które po zeskanowaniu wyświetlają jaki to jest numer pokoju, referat oraz imię i nazwisko pracownika/pracowników tam pracujących wraz ze stanowiskiem służbowym. Osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243 z późn. zm.), ma prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Urzędzie Gminy Ożarowice. Zapewniona jest możliwość komunikowania się za pośrednictwem tłumacza języka migowego. Osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z usług tłumacza, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w terminie na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem tj. planowaną wizyta w urzędzie. Wzór zgłoszenia znajduje się tutaj: https://www.bip.ozarowice.pl/bipkod/38/4364

Urząd Gminy Ożarowice ciągle stara się podnosić standardy obsługi osób o szczególnych potrzebach. Tak samo jest w przypadku wprowadzania kolejnych rozwiązań mających na celu poprawę dostępności Urzędu Gminy Ożarowice by mógł być otwarty i dostępny dla jak największej grupy osób i by osoby te mogły załatwić swoje sprawy.  Kadra Urzędu, w szczególności obsługująca na co dzień interesariuszy jest odpowiednio przygotowana do profesjonalnej i empatycznej obsługi takich osób, rozumiejąc ich potrzeby. Pracownicy w związku z tym, stale podnoszą swoje kompetencje w tym zakresie.

Mimo to, w przypadku gdy wystąpią problemy z dostępnością w Urzędzie Gminy Ożarowice bardzo prosimy o kontakt z Koordynatorem ds. dostępności w UG Ożarowice – Artur Banaś, tel. 32-393-28-78 bądź pisemnie na adres Urzędu.

Deklaracja została poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 30.08.2024 r.

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
783KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
81KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
381KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
30‑08‑2024 10:36:28
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie