Zarządzenie Nr 30/2007 w sprawie wprowadzenia zmian w Zarządzeniu Nr 73/2006 - ustalenie dokumentacji zasad rachunkowości w Urzędzie Gminy Ożarowice
Zarządzenie Nr 30/2007
Wójta Gminy Ożarowice
z dnia 25 kwietnia 2007 roku
w sprawie : wprowadzenia zmian w Zarządzeniu Nr 73/2006 Wójta Gminy Ożarowice
z dnia 25 września 2006 roku w sprawie ustalenia dokumentacji zasad
(polityki) rachunkowości w Urzędzie Gminy Ożarowice.
Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 29 września 1994r. ustawy rachunkowości ( Dz. U z 2002r. Nr 76 poz.694 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych ( Dz. U z 2006r. Nr 142, poz.1020) oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21 czerwca 2006r. w sprawie zasad rachunkowości i planu kont w zakresie ewidencji podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego ( Dz. U z 2006r. Nr 112, poz. 761)
Wójt Gminy Ożarowice
z a r z ą d z a, co następuje;
§ 1
Wprowadzam i zatwierdzam zmiany w Zarządzeniu Nr 73/2006 Wójta Gminy Ożarowice z dnia 25 września 2006 roku w sprawie ustalenia dokumentacji zasad (polityki) rachunkowości w Urzędzie Gminy Ożarowice zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zobowiązuję wszystkich pracowników właściwych merytorycznie, z tytułu powierzonych im obowiązków, do zapoznania się z wprowadzonymi zmianami do zarządzenia wymienionego w § 1 i przestrzegania w pełni zawartych w nich postanowień.
§ 4
W pozostałym zakresie Zarządzenie Nr 73/2006 Wójta Gminy Ożarowice obowiązuje bez zmian.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 30/2007
Wójta Gminy Ożarowice
z dnia 25 kwietnia 2007 roku
§ 1
W załączniku Nr 2 do zarządzenia Nr 73/2006 z dnia 25 września 2006 roku - Zakładowy plan kont dla Urzędu Gminy Ożarowice wprowadza się następujące zmiany:
W wykazie kont syntetycznych
Konta bilansowe
- w zespole 2 "Rozrachunki i roszczenia
· po koncie 201 - Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami
dodaje się konto 201/1- Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami,
· po koncie 221- Należności z tytułu dochodów budżetowych
dodaje się konto 221/1 - Należności z tytułu dochodów budżetowych,
· po koncie 225 - Rozrachunki z budżetami
dodaje się konta: 225/1 - Rozrachunki z budżetami
225/2 - Rozrachunki z budżetami
W opisie kont
Konta bilansowe
- W zespole 2 "Rozrachunki i roszczenia"
W zespole 2 "Rozrachunki i roszczenia" po koncie 201 "Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami" dodaje się opis do kont:
Konto 201/1 - "Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami"
Wn | Ma |
· powstałe należności i roszczenia oraz spłatę i zmniejszenie zobowiązań z tytułu zwrotu za media | · powstałe zobowiązania oraz spłatę i zmniejszenie należności i roszczeń z tytułu zwrotu za media |
Konto 201/1 służy do ewidencji rozrachunków i roszczeń krajowych i zagranicznych z tytułu usług. W tym również zaliczek na poczet dostaw, robót i usług, a także należności z tytułu przychodów finansowych.
Na koncie 201/1 nie ujmuje się należności jednostek budżetowych zaliczanych do dochodów budżetowych, które ujmowane są na koncie 221.
Konto 201/1 może mieć dwa salda. Saldo Wn oznacza stan należności i roszczeń, a saldo Ma-stan zobowiązań.
Ewidencję szczegółową prowadzi się wg kontrahentów.
Po koncie 221 "Należności z tytułu dochodów budżetowych" dodaje się:
Konto 221/1 - "Należności z tytułu dochodów budżetowych"
Wn | Ma |
· ujmuje się ustalone na dany rok budżetowy należności z tytułu dochodów budżetowych z tytułu czynszów z najmu i dzierżawy oraz sprzedaży majątku. | · ujmuje się wpłaty należności z tytułu dochodów budżetowych z tytułu czynszów z najmu i dzierżawy oraz sprzedaży majątku |
Konto 221/1 służy do ewidencji należności z tytułu czynszów z najmu i dzierżawy oraz sprzedaży majątku, których termin płatności przypada na dany rok budżetowy.
W ewidencji analitycznej wyodrębnia się rozrachunki z poszczególnymi najemcami i dzierżawcami.
W ewidencji uwzględnia się podziałki klasyfikacji budżetowej dochodów. Wystawione w ciągu danego miesiąca faktury księguje się zbiorczo w ostatnim dniu miesiąca.
Konto 221/1 może wykazywać dwa salda. Saldo Wn oznacza stan należności z tytułu dochodów budżetowych, a saldo Ma-stan zobowiązań z tytułu nadpłat w tych dochodach.
po koncie 225 - "Rozrachunki z budżetami"
dodaje się opis kont:
Konto 225/1 "Rozrachunki z budżetami"
Wn | Ma |
· ujmuje się naliczony podatek VAT · przelew podatku VAT do urzędu skarbowego | · ujmuje się należny podatek VAT |
Konto 225/1 służy do ewidencji rozrachunków z tytułu podatku VAT z urzędem skarbowym. Ewidencję analityczną prowadzi się w rejestrach sprzedaży i zakupu, z uwzględnieniem podziału na poszczególne tytuły rozliczeń.
Konto 225/1 może wykazywać saldo Wn, które oznacza stan należności, a saldo Ma-stan zobowiązań wobec urzędu skarbowego.
Konto 225/2 "Rozrachunki z budżetami"
Wn | Ma |
· ujmuje się naliczony podatek VAT
| · ujmuje się przeksięgowanie naliczonego podatku VAT na konto 225/1 |
Konto 225/2 służy do ewidencji rozrachunków z tytułu naliczonego podatku VAT.
Konto 225/2 może wykazywać saldo Wn, które oznacza stan naliczonego podatku VAT do rozliczenia w przyszłym miesiącu.
§ 2
W załączniku Nr 4 do zarządzenia Nr 73/2006 z dnia 25 września 2006 roku - Zakładowy plan kont dla Urzędu Gminy Ożarowice nowe brzmienie otrzymują następujące załączniki:
Załącznik Nr 3
Wzory podpisów
osób upoważnionych do zatwierdzenia dowodów księgowych
pod względem merytorycznym
Lp. | Imię i nazwisko | stanowisko | podpis |
1. |
Ewa Paks
|
Sekretarz Gminy |
|
2. | Justyna Gubała w zastępstwie Anna Szydło
Lidia Góra | Skarbnik Gminy
Referent finansowy
Inspektor d/s wymiaru podatków |
|
3. |
Bożena Słodczyk
|
Kierownik USC |
|
4. | Wiesława Wach
w zastępstwie Henryka Garstka
Zbigniew Urbańczyk | Kierownik Referatu Administracyjno-Gospodarczego
Inspektor d/s obsługi Rady Gminy
Referent ds. bezpieczeństwa informatycznego, obrony cywilnej i spraw obronnych |
|
5. | Marian Kobos
w zastępstwie Barbara Drzyzga | Kierownik Referatu Rolnictwa i Gospodarki Gruntami
Inspektor |
|
6. |
Janusz Paliga
|
Inspektor d/s inwestycji gminnych i dróg |
|
7. |
Rozalia Farnicka | Inspektor d/s planowania przestrzennego, budownictwa, gospodarki komunalnej i ochrony środowiska |
|
8. |
Bożena Furgacz | Inspektor d/s ewidencji gospodarczej, kultury, sportu i zdrowia |
|
Załącznik Nr 4
Wzory podpisów
osób upoważnionych do zatwierdzenia dowodów księgowych
pod względem formalno-rachunkowym
Lp. | Imię i nazwisko | Stanowisko | Podpis |
1. |
Justyna Gubała
|
Skarbnik Gminy |
|
2. |
Anna Szydło
|
Referent finansowy |
|
Załącznik Nr 5
Wzory podpisów
osób upoważnionych do zatwierdzenia dowodów księgowych do wypłaty
Lp. | Imię i nazwisko | Stanowisko | Podpis |
1. |
Grzegorz Czapla
|
Wójt Gminy |
|
2. |
Ewa Paks
|
Sekretarz Gminy |
|
3. |
Justyna Gubała
|
Skarbnik Gminy |
|
4. |
Anna Szydło
|
Referent finansowy |
|
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|