Uchwała Nr XXXI/466/2010 Rady Gminy Ożarowice z dnia 28 stycznia 2010 roku w sprawie zmiany Uchwały Nr XXX/456/2009 z dnia 28 grudnia 2009 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Ożarowice na 2010 rok
Uchwała Nr XXXI/466/2010
Rady Gminy Ożarowice
z dnia 28 stycznia 2010 roku
w sprawie: zmiany Uchwały Nr XXX/456/2009 z dnia 28 grudnia 2009 roku w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Ożarowice na 2010 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, 9 lit "i", pkt 10 i pkt 15, art. 51 ust. 1 i 2 i art. 57 oraz art. 58 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001r. z późn. zm.), art. 211, art. 212, art. 214, art.215, art. 217, art. 222 ust. 1-3, art.235 ust. 1-3, art. 236 ust. 1-4, art. 237, art. 258 ust.1, art. 264 ust. 3 i ust. 4 ustawy z 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240), w związku z art. 121 ust. 4, 5 i 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. 157 poz. 1241) oraz art. 26 ust. 1, 4 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 89 poz. 590),
Rada Gminy Ożarowice
u c h w a l a, co następuje:
W związku z wejściem w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku ustawy z dni 27 sierpnia 2009 roku finansach publicznych |(Dz. U. Nr 157 poz. 1240) dokonuje się zmiany Uchwały Nr XXX/456/2009 z dnia 28 grudnia 2009 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Ożarowice na 2010 rok, która otrzymuje następujące brzmienie:
§ 1
Ustala się dochody budżetu gminy na 2010 rok w wysokości 23.197.187 zł, w tym:
1) dochody bieżące 13.927.139 zł
2) dochody majątkowe 9.270.048 zł
szczegółowo określone w Tabeli Nr 1
§ 2
1. Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości 28.379.507 zł, w tym:
1) wydatki bieżące 14.208.542 zł, w tym na:
a) wydatki jednostek budżetowych 11.061.219 zł
w tym:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 6.580.175 zł
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 4.481.044 zł
b) dotacje na zadania bieżące 1.664.845 zł
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 1.259.268 zł
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków,
o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 40.000 zł
e) wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji 83.210 zł
f) obsługa długu publicznego 100.000 zł
2) wydatki majątkowe 14.170.965 zł, w tym na:
a) inwestycje i zakupy inwestycyjne 14.170.965 zł
w tym:
- na programy finansowane z udziałem środków,
o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 9.190.965 zł
szczegółowo określone w Tabeli Nr 2
§ 3
Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w wysokości 5.182.320 zł, który zostanie pokryty z następujących źródeł:
1) zaciągniętych pożyczek na kwotę 2.582.320 zł, w tym na pokrycie wydatków związanych z:
· termomodernizacją i ograniczeniem niskiej emisji oraz zastosowaniem odnawialnych źródeł energii w obiektach komunalnych i bezpieczeństwa publicznego - 2.000.000 zł
· modernizacją źródeł ciepła i termomodernizacją budynków indywidualnych - 500.000 zł
2) zaciągniętych kredytów komercyjnych w kwocie 2.600.000 zł, w tym na pokrycie wydatków związanych z:
· budową, rozbudową i modernizacją dróg gminnych - 2.000.000 zł
· zakupem ciężkiego samochodu strażackiego - 600.000 zł
§ 4
Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 5.714.983 zł i rozchody budżetu w łącznej kwocie 532.663 zł, szczegółowo określone w Tabeli Nr 3
§ 5
1. Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 30.894 zł
2. Tworzy się rezerwę celową na wydatki na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 5.000 zł
§ 6
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 832.294 zł, szczegółowo określone w Tabeli Nr 4.
2. Zestawienie dochodów do odprowadzenia do budżetu państwa z tytułu realizacji zadań administracji rządowej zleconych gminie w kwocie 8.700 zł, szczegółowo określone w Tabeli Nr 5.
§ 7
1. Określa się dochody z tytułu opłat za wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 250.000 zł
2. Określa się wydatki w kwocie 250.000 zł na realizację zadań określonych:
- - w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych 240.000 zł
- - w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii 10.000 zł
§ 8
Dotacje udzielone z budżetu Gminy w wysokości 2.746.845 zł zgodnie z załącznikiem Nr 1.
§ 9
Ustala się plan przychodów i wydatków dla zakładu budżetowego w wysokości:
1) przychody 1.695.000 zł
2) wydatki 1.695.000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2.
§ 10
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 30.000 zł
2) wydatki - 59.000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 11
Zadania objęte Wieloletnim Programem Inwestycyjnym przyjętym Uchwałą Nr XXIII/328/2009 Rady Gminy Ożarowice z dnia 2 kwietnia 2009 roku z późniejszymi zmianami zostały ujęte w wydatkach przewidywanych na rok budżetowy 2010.
§ 12
Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności na lata 2010-2012, szczegółowo określone w Tabeli nr 6
§ 13
Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciągania kredytów i pożyczek w kwocie 5.182.320 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu.
§ 14
1. Upoważnia się Wójta Gminy do:
- zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2011 roku do łącznej kwoty 1.000.000 zł,
- zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do kwot określonej w Tabeli Nr 6,
- zaciągania pożyczek na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy do kwoty 5.182.320 zł,
- zaciągania zobowiązań wynikających z treści Wieloletniego Programu Inwestycyjnego do kwot określonych w uchwale wymienionej w paragrafie 11 niniejszej uchwały,
- dokonywania zmian w planie wydatków:
a) wydatków bieżących na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
b) wydatków majątkowych,
c) w zakresie wszelkich przeniesień między wydatkami bieżącymi a majątkowymi
z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunku bankowym w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
2. Ustala się łączną kwotę dla poręczeń i gwarancji udzielonych w roku budżetowym 2010 w wysokości
1.000.000 zł.
§ 15
Zobowiązać Wójta Gminy i wszystkich wykonawców budżetu do zapewnienia maksymalnej realizacji wpływów oraz oszczędnego i celowego gospodarowania środkami finansowymi.
§ 16
W miarę uzyskiwania ponadplanowych dochodów realizacja wydatków następować będzie na podstawie odrębnych uchwał Rady Gminy.
§ 17
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ożarowice.
§ 18
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2010 roku.
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|