Projekt budżetu
Projekt
Uchwała Nr
Rady Gminy Ożarowice
z dnia
w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Ożarowice na 2012 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, 9 lit "i", pkt 10 i pkt 15, art. 51 ust. 1 i 2 oraz art. 58 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001r. z późn. zm.), art. 211, art. 212 ust. 1 i 2, art. 214, art. 215, art. 217 ust. 1 i 2, art. 222 ust. 1-3, art.235 ust. 1-3, art. 236 ust. 1-4, art. 237, art. 258 ust.1, art. 264 ust. 3 i ust. 4 ustawy z 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240), oraz art. 26 ust. 1, 4 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 89 poz. 590),
Rada Gminy Ożarowice
u c h w a l a, co następuje:
§ 1
Ustala się dochody budżetu gminy na 2012 rok w wysokości 38.685.792 zł, w tym:
1) dochody bieżące 16.381.858 zł
2) dochody majątkowe 22.303.934 zł
szczegółowo określone w Tabeli Nr 1.
§ 2
1. Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości 42.185.792 zł, w tym:
1) wydatki bieżące 14.826.880 zł, w tym na:
a) wydatki jednostek budżetowych 11.881.996 zł
w tym:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 6.973.238 zł
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 4.908.758 zł
b) dotacje na zadania bieżące 1.322.000 zł
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 1.261.129 zł
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków,
o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 11.755 zł
e) wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji 100.000 zł
f) obsługa długu publicznego 250.000 zł
2) wydatki majątkowe 27.358.912 zł, w tym na:
a) inwestycje i zakupy inwestycyjne 27.358.912 zł
w tym:
- na programy finansowane z udziałem środków,
o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 23.672.335 zł
szczegółowo określone w Tabeli Nr 2.
§ 3
Ustala się deficyt budżetu gminy w wysokości 3.500.000 zł, który zostanie sfinansowany przychodami pochodzącymi z zaciągniętych pożyczek lub kredytów.
§ 4
Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 4.560.720 zł i rozchody budżetu w łącznej kwocie 1.060.720 zł, szczegółowo określone w Tabeli Nr 3.
§ 5
1. Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 50.000 zł.
2. Tworzy się rezerwę celową na wydatki na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 40.000 zł.
§ 6
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 786.079 zł, szczegółowo określone w Tabeli Nr 4.
§ 7
1. Określa się dochody z tytułu opłat za wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 350.000 zł
2. Określa się wydatki w kwocie 350.000 zł na realizację zadań określonych:
- - w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych 335.000 zł
- - w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii 15.000 zł
§ 8
Ustala się wielkość dochodów planowanych do uzyskania z opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wielkość wydatków związanych z gromadzeniem tych środków w wysokości 30.000,- zgodnie z tabelą nr 5.
§ 9
Ustala się wydatki na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w podziale na sołectwa, zgodnie z Tabelą nr 6.
§ 10
Ustala się zakres i kwoty dotacji udzielanych z budżetu gminy zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 11
Ustala się plan przychodów i wydatków dla zakładu budżetowego w wysokości:
1) przychody 2.300.000 zł
2) wydatki 2.300.000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2.
§ 12
Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciągania kredytów i pożyczek w kwocie 3.500.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu.
§ 13
1. Upoważnia się Wójta Gminy do:
1. zaciągnięcia pożyczki na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy do kwoty 2.300.000 zł na realizację zadania inwestycyjnego pn. "Infrastruktura okołolotniskowa Międzynarodowego portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach - gospodarka wodno-ściekowa"
- zaciągania pożyczek i kredytów na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy do kwoty 1.200.000 zł,
- dokonywania zmian w planie wydatków:
a) wydatków bieżących na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
b) wydatków majątkowych,
c) w zakresie wszelkich przeniesień między wydatkami bieżącymi a majątkowymi
z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunku bankowym w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
- przekazania kierownikom jednostek organizacyjnych gminy upoważnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach rozdziałów.
2. Ustala się limit w wysokości 600.000 zł dla poręczeń i gwarancji udzielonych w roku budżetowym 2012.
§ 14
Zobowiązać Wójta Gminy i wszystkich wykonawców budżetu do zapewnienia maksymalnej realizacji wpływów oraz oszczędnego i celowego gospodarowania środkami finansowymi.
§ 15
W miarę uzyskiwania ponadplanowych dochodów realizacja wydatków następować będzie na podstawie odrębnych uchwał Rady Gminy.
§ 16
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ożarowice.
§ 17
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2012 roku.
email: skarbnik@ug.ozarowice.pl tel.:032 3818037 , w dniu: 05‑01‑2012 10:02:51
email: admin@finn.pl , w dniu: 05‑01‑2012 10:02:51
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|