Budżet (grudzień)
Uchwała Nr XXX/456/2009
Rady Gminy Ożarowice
z dnia 28 grudnia 2009 roku
w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Ożarowice na 2010 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, 9 lit "i", 10 i 15, art. 51 ust. 1 i 2 i art. 57 oraz art. 58 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001r z późn. zm.), art. 165, 166a, 167,168, 173, 174, 176, 184, 186, 188 ust. 1 i 2, art. 189 ust. 1 i 2 ustawy z 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 roku Nr 249 poz. 2104 z późn. zm.), oraz art. 26 ust. 1, 4 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 89 poz. 590), po rozpatrzeniu projektu budżetu przedstawionego przez Wójta Gminy i po wysłuchaniu pozytywnej opinii Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu
Rada Gminy Ożarowice
u c h w a l a, co następuje:
§ 1
Ustala się dochody budżetu gminy na 2010 rok w wysokości 23.197.187 zł, w tym:
1) dochody bieżące 13.927.139 zł
2) dochody majątkowe 9.270.048 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1
§ 2
1. Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości 28.379.507 zł, w tym:
1) wydatki bieżące 14.208.542 zł, z tego:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 6.576.275 zł
- wydatki na dotacje na zadania bieżące 1.664.845 zł
- wydatki na obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego 100.000 zł
- wydatki przypadające do spłaty w danym roku na poręczenia i gwarancje 83.210 zł
- pozostałe wydatki bieżące 5.784.212 zł
2) wydatki majątkowe 14.170.965 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2
2. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności na lata 2010-2012
zgodnie z załącznikiem Nr 3
§ 3
Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w wysokości 5.182.320 zł, który zostanie pokryty z następujących źródeł:
1) zaciągniętych pożyczek na kwotę 2.582.320 zł, w tym na pokrycie wydatków związanych z:
· termomodernizacją i ograniczeniem niskiej emisji oraz zastosowaniem odnawialnych źródeł energii w obiektach komunalnych i bezpieczeństwa publicznego - 2.000.000 zł
· modernizacją źródeł ciepła i termomodernizacją budynków indywidualnych - 500.000 zł
2) zaciągniętych kredytów komercyjnych w kwocie 2.600.000 zł, w tym na pokrycie wydatków związanych z:
· budową, rozbudową i modernizacją dróg gminnych - 2.000.000 zł
· zakupem ciężkiego samochodu strażackiego - 600.000 zł
§ 4
Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 5.714.983 zł i rozchody budżetu w łącznej kwocie 532.663 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 5
Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 30.894 zł
Tworzy się rezerwę celową na wydatki na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego
w wysokości 5.000 zł
§ 6
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 832.294 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 5
oraz zestawienie dochodów do odprowadzenia do budżetu państwa z tytułu realizacji zadań administracji rządowej zleconych gminie w kwocie 8.700 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 5a
§ 7
1. Ustala się dochody w kwocie 250.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów
alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 250.000 zł na realizację zadań określonych:
- w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych 240.000 zł
- w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii 10.000 zł
§ 8
Ustala się plan przychodów i wydatków dla zakładu budżetowego w wysokości:
1) przychody 1.695.000 zł
2) wydatki 1.695.000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 9
1. Ustala się dotacje podmiotowe dla:
1) gminnej instytucji kultury w wysokości 723.400 zł
2) działającej na terenie gminy niepublicznej szkoły podstawowej w wysokości 291.445 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 7
2. Ustala się dotacje celowe dla jednostek niezaliczanych do sektora
finansów publicznych w wysokości 600.000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 8
§ 10
Ustala się dotację celową na pomoc finansową udzielaną na dofinansowanie
własnych zadań bieżących innej jednostki samorządu terytorialnego w wysokości 50.000 zł
Zgodnie z załącznikiem Nr 9
§ 11
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 30.000 zł
2) wydatki - 59.000 zł
Zgodnie z załącznikiem Nr 10
§ 12
Zadania objęte Wieloletnim Programem Inwestycyjnym przyjętym Uchwałą Nr XXIII/328/2009 Rady Gminy Ożarowice z dnia 2 kwietnia 2009 roku zostały ujęte w wydatkach przewidywanych na rok budżetowy 2010.
§ 13
Wykaz obowiązujących umów o partnerstwie publiczno-prywatnym zawiera Załącznik Nr 11.
§ 14
1. Upoważnia się Wójta Gminy do:
- zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2011 roku w łącznej kwocie 1.000.000 zł,
- zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do kwot określonej w Załączniku Nr 3,
- samodzielnego zaciągania w 2010 roku w imieniu gminy zobowiązań do łącznej kwoty 5.182.320 zł,
- zaciągania zobowiązań wynikających z treści Wieloletniego Programu Inwestycyjnego do kwot określonych w uchwale wymienionej w paragrafie 12 niniejszej uchwały,
- dokonywania zmian wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
- przekazania kierownikom jednostek budżetowych gminy upoważnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach rozdziałów,
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunku bankowym w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
2. Ustala się łączną kwotę dla poręczeń i gwarancji udzielonych w roku budżetowym 2010 w wysokości
1.000.000 zł.
§ 15
Zobowiązać Wójta Gminy i wszystkich wykonawców budżetu do zapewnienia maksymalnej realizacji wpływów oraz oszczędnego i celowego gospodarowania środkami finansowymi.
§ 16
W miarę uzyskiwania ponadplanowych dochodów realizacja wydatków następować będzie na podstawie odrębnych uchwał Rady Gminy.
§ 17
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ożarowice.
§ 18
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2010 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
email: skarbnik@ug.ozarowice.pl tel.:032 3818037 , w dniu: 26‑01‑2010 11:07:39
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|