Budżet
Uchwała Nr III/31/2006
Rady Gminy Ożarowice
z dnia 28 grudnia 2006 roku
w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Ożarowice na 2007 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, 9 lit "i", 10 i 15, art. 51 ust. 1 i 2 i art. 57 oraz art. 58 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( jednolity tekst Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001r. z późn. zmianami), art. 165, 167,168, 173, 174, 176, 184, 186, 188 ust. 1 i 2, art. 189 ust. 1 i 2 ustawy z 30 czerwca 1998 roku o finansach publicznych ( Dz. U. z 2005 roku Nr 249 poz. 2104 z późniejszymi zmianami), po rozpatrzeniu projektu budżetu przedstawionego przez Wójta Gminy i po wysłuchaniu pozytywnej opinii Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu
Rada Gminy Ożarowice
u c h w a l a, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 16.763.700 zł
W układzie szczegółowym dochodów zgodnie z załącznikami Nr 1
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 19.763.700 zł
W układzie klasyfikacji budżetowej zgodnie z załącznik Nr 2
2. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy
strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 6.415.217 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 3
§ 3
Deficyt budżetu (nadwyżka wydatków nad dochodami) w wysokości 3.000.000 zł
§ 4
1. Prognozowane przychody w wysokości 4.103.697 zł
w tym na pokrycie:
- deficytu w wysokości 3.000.000 zł
z tytułu :
- z zaciągniętej pożyczki w WFOŚiGW na pokrycie wydatków związanych
z termomodernizacją i ograniczeniem niskiej emisji oraz zastosowaniem
odnawialnych źródeł energii w obiektach komunalnych i bezpieczeństwa
publicznego wysokości 1.000.000 zł oraz modernizacją źródeł ciepła i
termomodernizacją budynków indywidualnych w wysokości 2.000.000 zł
- wolne środki jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym
budżetu jst, wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych
w wysokości 1.103.697 zł
2. Prognozowane rozchody w wysokości 1.103.697 zł
- na spłatę rat kapitałowych pożyczek zaciągniętych w Wojewódzkim
Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach,
ratę kredytu bankowego zaciągniętego w Banku Spółdzielczym
w Świerklańcu oraz spłatę pożyczki otrzymanej na finansowanie zadań realizowanych
z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
Zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 5
Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 20.000 zł
§ 6
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej
i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 970.865 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 5
oraz zestawienie dochodów do odprowadzenia do budżetu państwa z tytułu realizacji
zadań administracji rządowej zleconych gminie w kwocie 16.500 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 5a
§ 7
1. Ustala się dochody w kwocie 175.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów
alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 175.000 zł na realizację zadań określonych :
- w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych 150.000 zł
- w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii 25.000 zł
§ 8
Ustawa się plan przychodów i wydatków dla zakładu budżetowego w wysokości:
1) przychody 1.074.000 zł
w tym: dotacja z budżetu 50.000 zł
2) wydatki 1.074.000 zł
Zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 9
1. Dotacje podmiotowe dla:
1) gminnych instytucji kultury w wysokości 526.500 zł
2) działającej na terenie gminy niepublicznej szkoły podstawowej 236.400 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 7
2. Dotacja celowa na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące
i nienależące do sektora finansów publicznych w wysokości 75.000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 8
3. Dotacja celowa na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów
inwestycyjnych zakładu budżetowego w wysokości 50.000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 9
§ 10
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 12.000 zł
2) wydatki - 18.100 zł
Zgodnie z załącznikiem Nr 10.
§ 11
Upoważnia się Wójta Gminy do:
1) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku na łączną kwotę 1.000.000 zł,
2) zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w Załączniku Nr 3,
2) samodzielnego zaciągania w 2007 roku w imieniu Gminy zobowiązań do łącznej kwoty
3.000.000 zł,
3) dokonywania zmian wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
4) przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do
dokonywania przeniesień w planie wydatków,
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunku bankowym w innych bankach
niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12
Zobowiązać Wójta Gminy i wszystkich wykonawców budżetu do zapewnienia maksymalnej realizacji wpływów oraz oszczędnego i celowego gospodarowania środkami finansowymi.
§ 13
W miarę uzyskiwania ponadplanowych dochodów realizacja wydatków następować będzie na podstawie odrębnych uchwał Rady Gminy.
§ 14
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ożarowice.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
email: skarbnik@ug.ozarowice.pl tel.:032 3818037 , w dniu: 27‑03‑2007
email: wojkomp@post.pl tel.:(0) 502 310 613 , w dniu: 27‑03‑2007
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|